dissabte, 19 d’octubre del 2013

Entre llums de colors



  Divendres va ser ahir. Una nit on la lluna no tenia el color que solia mostrar. Es va vestir d'un color marró clarobscur, tot i això la llum mai perdia el seu íntim somriure, eixe del que estava tan enamorat. Es semblava al somriure d'una persona que em resultava familiar.
  El grup d'amics parlava mentre engolia petits glops aquell alcohol que per a mi semblava un verí mortal per a la sang de les meves venes. Ampolles de cristalls i de vidre feien soroll al caure en terra. Vaig veure una ampolla de plàstic tirada al meu costat, i com el gran Colós de Goya la vaig xafar fins deixar-la ben arrugada, no volia deixar rastre de que algú havia begut aquell verí.
  Caminant pels carrers d'un barri de fama de la ciutat, on les façanes de la ciutat em feien pensar que havia hagut un passat gloriós, i no tant, per aquelles carrers. Caminàvem per la vorera escapant de les llums de la policia, escapàvem de carrers solitaris. Vam passar per davant d'una cabina de telefon. Em vaig detindre uns instants, el telefon estava despenjat, ningú més es va adonar que aquell telefon penjava d'un fil gris esperant a que algú el deixara en el lloc. Però ni jo mateix em vaig atrevir perquè en veure el telefon despenjat em vaig inventar una història que començava a construir en aquell instant.
  «Va posar més de dues monedes per a que el temps de trucada durara més. Va esperar fins que una veu plorosa i al mateix temps dolça li va contestar. Ell es va posar a plorar i per a dissimular es va pujar el coll de la jaqueta, no volia que tothom es donara compte que estava plorant pel seu amor. Les paraules a l'altra banda del telefon no donaven crèdit, li havia contat la veritat. Tota la veritat. El cor d'aquell xic semblava eixir-se'n de les costelles, de la pell i del mateix cos. -On està el meu cor?-, es preguntava mentre les llàgrimes banyaven la seva cara i el coll de la camisa. Ja no té cor. Ja no té amor. Solta el telefon que queda penjant d'aquell fil gris que balla d'un costat a un altre. Es posa les mans a les butxaques de la seva jaqueta i camina desanimat, ferit, extenuat, dèbil, esgotat de vessar tanta llàgrima per algú que tant havia estimat i encara estima».
  La veu d'un amic em tornar a la realitat. Entrem en una discoteca, obscura, solament il·luminada per unes llums de colors que no aconsegueixen esclarir els rostres de la gent. Ho veig tot quasi borrós. Però no espere que els rostres s'il·luminen per algun llum més potent, jo l'espere a ella, que aparega en un moment inesperat entre llums de colors.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada