diumenge, 12 d’octubre del 2014

I pintar-la de colors


 El carrer on estava el seu estudi abundava la humitat. En les parets de pedra de les façanes es podia comprovar com la molsa anava teixint una superfície verdosa que quan la tocaves notaves l'esponjositat de la minúscula planta. L'amerament de l'entorn i l'instint de supervivència de la molsa impedia que cap raig de sol s'abocara pels balcons bohemis d'aquell carrer. Vaig inhalar tota aquella mescla d'olors, i vaig intuir que eixe perfum sempre hi era present en aquell racó.
 La porta d'entrada estava oberta i la llum de l'escala pagada. Amb sort, la claror del cel blau que entrava per les diverses finestres del bloc de pisos em va fer de guia. Si al carrer feia fred, l'escala era un congelador d'on penjaven xicotetes estalactites produïdes per la filtració de l'aigua quan plovia.
En arribar a la porta del seu estudi em vaig quedar parat tot i escoltant una melodia dolça que no acabava de sortir de la seua boca. La mantenia entre les dents fins que el perfecte ritme va acabar. Vaig pensar que m'havia escoltat pujar les escales, però no. La melodia tornava a sonar igual com quan la vaig escoltar per primera vegada.
 No es va adonar de la meua presència. Estava al fons d'un gran menjador sense mobles, d'esquenes, amb els cabells recollits transportant amb suavitat i elegància, de dreta a esquerra, un pinzell. Immediatament, vaig descobrir que les plantes dels peus estaven plenes de pintura que s'havien assecat. Hi havia de tots els colors. També hi vaig descobrir que havia fet un camí de petjades de colors per tot aquell menjador.
 En girar-se, vaig descobrir com la natura havia pintat una obra mestra: els seus ull dels colors de la immensitat de l'univers.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada