dijous, 9 de gener del 2014

Les sabates velles marrons


  El vell Bernat. Ai Bernat! No sé quantes vegades he vist al vell Bernat amb aquelles sabates velles de color marró. Em pregunte quants passos han recorregut, quants carrers haurà xafat. Un dia em va contar com se'n va anar del lloc on havia nascut. Estava assegut en l'andana del tren, em vaig apropar i em va somriure mentre m'apropava.

  «...Volia fugir després d'aquells quatre mesos en la soledat. Volia veure món. Volia oblidar-me del passat. Un dia buscant diners en els calaixos de l'habitació dels meus pares em vaig decidir a deixar-ho tot. Amb el que tenia posat vaig eixir al carrer: les meves sabates marrons, uns pantalons vaquers, una camisa blanca i un barret. Em vaig passar mitja primavera vagant per pobles, menjant del fem. No sent cap nostàlgia per res. Si vull passar tota la vida solitari és el meu problema, jove. La vida és així. Vaig pagar tots els meus deutes en el passat, vaig fer tot el que vaig poder. Era hora d'allunyar-me. Ara sóc lliure...»
  El vell Bernat es va espolsar els pantalons i les sabates plens de terra. Cap tren tenia la intenció de passar en aquells vint minuts que restaven per a que les onze donaren en el rellotge que coronava l'estació de tren. Em vaig allunyar del vell Bernat, el vaig deixar sol per uns minuts el quals em donar temps a reflexionar en tot que el vell m'havia dit. Pot ser té raó. Pot ser siga el moment d'allunyar-me també d'aquest lloc on els bells sentiments ja no són la meva vida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada