divendres, 28 de març del 2014

Obrir la porta

  Quina agonia em va entrar quan vaig escoltar el soroll d'uns timbals ensordidors que s'apropaven pel fons de la ciutat. Una bona tempesta sucumbiria la ciutat. M'havia passat sis mesos dins de casa, sense veure a penes la llum del sol. No recordava quin soroll tenia el dia ni tampoc quin silenci tenia la nit. Estava acostumat a l'obscuritat. Portes tancades i finestres baixades sense que cap fil de llum entrara pels petit forats que tenien les persianes. Vaig seure al sofà i en mirar l'hora em vaig adonar que el rellotge s'havia aturat a les deu del matí del dia vint-i-vuit de febrer. Un divendres. Feia un mes. Ni m'havia adonat d'aquell fet.

  La televisió feia mesos que no funciona i el despertador mai havia tingut piles. El meu entreteniment era parlar sol mirant el pis, que no sabia si estava decorat o no, l'obscuritat no em deixava veure'l. En sis mesos no recordava el que era mantindre una conversa amb una persona. Però amb qui podia parlar si no tenia familiars ni amic aprop de mi? Ni tan sols s'havien preocupat per la meva existència. Em vaig recobrar de l'absència entre aquelles parets que de vegades em  despertaven espantat, sense saber, a més, si era de matí o de nit.
  L'última vegada que havia tancat la porta d'entrada venia de la universitat de fer un examen d'anatomia. Va ser un examen desastrós. Catastròfic. Dels pitjors que he pogut fer en anys. Fa ja sis mesos d'allò i no m'he atrevit a obrir la porta per anar a veure la nota.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada