dilluns, 17 de març del 2014

Un cor fet de vidre


  Érem dos, i ja no hi estàs. La bala va travessar el cor del meu marit i va trencar el cristall de la finestra on solia veure'l quan anava a treballar. Des de baix, en el carrer, es girava i s'acomiadava amb un bes a l'aire. Aquells besos tenien ales. Obria la finestra i el bes impactava suaument contra els meus llavis. Tancava els ulls i desitjava que ho tornara a fer, però ell ja havia girat la cantonada.

  Tot va canviar quan un dia va arribar de treballar i es va posar a tossir sang. Em vaig espantar tant que vaig fer vindre el metge ràpidament perquè examinaren a Simó. El metge no li va comunicar la malaltia que patia, i jo tampoc. No vaig ser capaç de dir-li que la seva vida s'acabaria igual que la d'un ocell quan li fereixen les ales.
  No hi estava a casa quan passà tot. Si la casa ja semblava un paisatge inhòspit ple de silenci, imagineu-vos ara. Del que estic segura és que l'única vegada que aquell silenci es va interrompre va ser quan Simó agafà la pistola del seu calaix, la va treure agafant-la amb força, es va posar d'esquenes a l'espill i el tro ensordidor del tir li va trencar el cor igual com la bala travessà la finestra. Cada vegada que mire cap avall puc veure encara els cristalls espargits pel carrer. Cristalls trencats com el meu cor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada