diumenge, 9 de març del 2014

Columnes


  Una vegada caminàrem tant que arribàrem fins al mar.
  Anàvem agafats de la mà com dos xiquets, feliços. Ella, cada dos passos em mirava, els dos següents mirava endavant per no caure. Aquells eren els detalls que trobe a faltar, assegut on vam veure el mar per última vegada. Tinc les seves mirades fotografiades en la meva retina. Els ells ulls blaus eren com el aquell cel de març, blau cristall, quasi transparents.

  Vam veure unes columnes, ens imaginàrem que estàvem en una ciutat de l'antiga Grècia. Ella vestida de blanc i jo també. Semblàvem filòsofs. Tots dos aprenien un de l'altre, dos tots ens ensenyàvem en fotos la nostra infantesa i ens dèiem quins serien els nostres destins. Quan ens vam adonar, mentre caminàvem fent ziga-zaga entre les columnes, vam trobar la mar tranquil·la com solia ser-ho a la primavera. Vaig recolzar l'esquena contra l'última columna, ella va recolzar la seva amb el meu pit i contemplàrem com les ones s'elevaven alguns metres cap al cel. Feien l'intent de volar però semblava que algú les estirava cap abaix. Algunes ones morien en les roques i altres en la fina arena de la platja.
  El seu últim bes es va mesclar amb la sal de les ones. Va ser un bes amarg.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada