dimarts, 31 de març del 2015

El saló llatí

  Aquell home es sabia tota la història de Roma. Des dels seus inicis fins quan va acabar de desmembrar-se. Que si les guerres púniques, que si el Camp de Mart, Juli Cèsar, August, Marc Antoni, Hispània o els maleïts Gals. Què pesat! Parlava com si es tractara d'un professor d'universitat, però no de qualsevol sinó d'alguna prestigiosa. He d'acceptar que explicava bé. Sí, vinga, molt bé. No m'entrava en el cap com un simple policia podia saber tantes coses sobre la història de Roma.
  Hi va haver un descans. No molt llarg la veritat. Vaig aprofitar per omplir-me el got, respirar passivament el fum del tabac i suportar les xafades dels senyors ebris i casposos que bevien i bevien sense parar. La taula ja començava a convertir-se en un camp de botelles líquids dels quals es buidaven en menys de cinc minuts. La segona part de la conversa amb aquell home va començar amb una referència a Bacus. Em va dir que el déu bevia més que nosaltres −jo dubtava−, vaja que s'ho passava bé.

  Els llavis se li doblegaven per a tots els costats, jo començava a ser incapaç d'entendre cap paraula que emetia la seua veu distorsionada per culpa de l'alcohol.
  Em vaig apropar a la seua orella i li vaig preguntar:
 −On ha aprés tot açò?
Es va quedar pensant uns segons. El seu cos amenaçava en caure a terra i provocar un gran cràter en terra, com el meteorit que va extingir els dinosaures.
 −Vam pi..., pillar, a un home en el Campo di, di, di Marte −va fer un somriure irònic−. Va resultar ser un historiador, no recorde per què el detinguérem. No li ho digues a ningú, eh! El nostre mètode de..., de..., tortura és molt dur amb els historiadors: dotze hores preguntant sobre l'Imperi Romà... El més gran! El més poderós de tota la història de la humanitat!
  El seu nacionalisme italià brollava en saliva viva.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada