dilluns, 22 de setembre del 2014

Tal vegada no ho recordes però...


 La meua esquena contra la seua. No estàvem separats per un mur d'ossos vertebrals. Podia notar el recorregut vertical dels ossos que li recorria l'esquena. Un simple diari dominava en el silenci que en els envoltava. Ella llegia per no oblidar les paraules, ella llegia per recordar que encara sabia llegir. Les ulleres la delataven, li agradava la lectura malgrat que havia oblidat qui havia estat el seu primer mestre en l'escola, malgrat que havia de comptar quantes lletres tenia l'abecedari.

 Es va girar i em va preguntar què com podia aguantar a una dona que estava perdent la memòria. «Tal vegada no ho recordes però diuen que el primer bes no s'oblida mai. Tu t'has oblidat?», li vaig girant el coll uns centímetres. El seu sí em va fer traure un somriure innocent, per moments estava en els anys vint. Ella va girar totalment el coll, em va mirar per damunt del meu muscle i em va dir:
 ‒Espere no haver-me oblidat de besar ‒es va girar i continuà llegint. Era trist, però feia temps que no sentia la memòria dels seus llavis.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada